First Journey: Money money ! Come to papa !

Sunday 19 August 2012

Money money ! Come to papa !

jangan nak rungsing sangat laa...
korang rase,pe yang korang nak sebenarnye?ha!?aku rase same macam orang lain rase sebab kite ni manusia biase."tapi kalau pikir balek"

"...aku bukan nak duet..tapi barang yang aku nak beli tu..gune duet.."

kalau simpan duet.duet je yang dapat tapi barang yang kite impikan jangan mimpi nak dapat.sebab duet tu simpan tak digunekan jadi dapat duet jer laa...

"...jangan letak kepercayaan 100% pada ia.."

sebab duet ni buat orang jadi jahat dan dalam pada masa yang sama orang juga boleh jadi baek.jadi gune lah ia dengan sebaiknye.

"...dia sedang membuat penipuan yang tak dapat dikesan dengan mata kasar..."

dalam kehidupan yang normal ni kebanyakan manusia makan gaji.bile awal bulan poket kemas jalan pon ade "style".bile akhir-akhir bulan jalan"lemau" je.

"..aku percaya pada sape?..."

"..ko merasa bangga..mengapa?!"

die membuatkan sombong,angkoh,bunuh-bunuhan,rompakan,kekecohan,kecurian,huru-hara,perselisihan faham,permusuhan,boros,memandang hina kepada yang loket,perpecahan,kerisauan miskin,kupik dan banyak keburukan pada kebaikan.penipuan yang die buat ibarat letak 50sen je kat kelopak mata,nescaya dunia yang seluas ni kite tak nampak, hanye nampak duet.

"..kerja memang wajib,cari nafkah.tapi bukan duet buat segalanya.."

hakikatnye kite bukan nak duet, kite nak "barang" yang dijual tu.lepas da beli barang tu duet tu pas ke mane?mesti la kite bagi kat orang yang jual brang tu.ape2 barang pon same tertib kite buat.

"...ade jual,ade beli.duet perantaran saja.."

maulana pernah berkata:-

"...ko nak tido atas duet sekali pon takpe,tapi jangan ade 1sen dalam hati..."

No comments: